В сучасних кризових реаліях вся бізнес-середовище активно скаржиться на низький рівень продажів і стагнацію. Рівень доходу знижується, витрати ростуть, а разом з цим підвищується і нервове напруження власника підприємства. Однак, варто нагадати, що будь-яка криза — це шанс для кардинальних змін. Як навчитися не просто виживати в кризу, але й отримати з цього користь, розповів засновник компанії «Бізнес-Конструктор», експерт по систематизації бізнесу та побудови сильних команд Кирило Куницький.

Можна впиватися власною безпорадністю і безнадійністю становища, а можна скористатися випадком і почати діяти.

Україна — це середовище з низькою культурою ведення бізнесу. Це означає, що більшість компаній функціонують за принципом: все тримається на власника, а працівники є лише виконавцями його доручень без чітко визначених зон відповідальності. Іншими словами, власник бізнесу сидить на шпагаті, розриваючись між залученням клієнтів, підвищенням продажів, стратегічним плануванням, операційним управлінням і десятком інших важливих завдань. Така ситуація є «зеленим світлом» для бізнесменів, які мислять інакше. Поки один підприємець розривається, нераціонально витрачати свої сили і час, інший — відбудовує правильну роботу своєї компанії і починає заробляти.

В Україні ще не розвинена конкуренція менеджментом і та компанія, яка першою почне використовувати цей метод, незважаючи на економічний спад, почне стабільно збільшувати свою частку ринку.

Конкуренція менеджментом — це побудова системного бізнесу, який мінімально залежить від власника і активно розвивається, незалежно від економічної ситуації. Допомогти побудувати системний бізнес вже з урахуванням світового та вітчизняного досвіду допомагає «Бізнес-Конструктор». Наприклад, з допомогою практикуму «Систематизація бізнесу».

Системно функціонуючий бізнес складається з 7 ключових компонентів.

1-ий компонент: бізнес-модель

Побудова сильної конкурентної бізнес-моделі, яка по суті є фундаментальною концепцією бізнесу. Основне завдання власника сформувати таку бізнес-модель, яка стане майданчиком майбутнього успіху компанії. Ця тема дуже ємна і включає безліч розгалужень, які ми з власниками бізнесу дуже докладно розглядаємо під час наших навчальних програм.

2-ий компонент: модель маркетингу і продажів

Виробити маркетингову стратегію. З допомогою яких кроків компанія створює знання про себе на ринку, розвиває лояльність і стимулює продажі? Всі ці дії важливо виконувати системно, використовуючи ефективні для кожного продукту канали просування на ринку.

3-ий компонент: організаційна структура

Сформувати чітку і зрозумілу організаційну структуру компанії з проекцією в динаміці. Оскільки жодна організаційна структура не приймається раз і назавжди, вкрай важливо спрогнозувати її зміни в майбутньому. На своїх практикумах, я раджу аналізувати дані на сьогоднішній день і на їх основі розробляти план на наступний рік.

4-ий компонент: HR-менеджмент

HR-функція в бізнесі, яка включає впровадження процесів добору персоналу, вступної адаптації персоналу, матеріальну, нематеріальну мотивацію і формування корпоративної культури. Це окремий великий пласт роботи, в якому необхідно детально розбиратися власнику бізнесу, тому що від цього безпосередньо залежить ефективність його бізнесу. Сильна команда здатна «витягнути» бізнес в найсильніший криза, а слабка — зруйнувати його навіть в самих «сонячних» реаліях.

5-ий компонент: фінансовий управлінський облік

Побудова управлінського фінансового обліку. Фінанси — це “кров” бізнесу. Якщо ви не керуєте фінансовими потоками, ви ризикуємо втрачати гроші, навіть не помічаючи цього. Вкрай важливо впровадити системне ведення фінансового обліку, а саме — три ключових звіту Cashflow, P&L і Баланс, які прийняті в усьому світі.

6-ий компонент: стратегічне планування

Необхідно відбудувати системні процеси стратегічного планування, щоб кожен член команди розумів: куди рухається компанія, яке в неї майбутнє, цілі, плани та перспективи. Навіщо? Без чіткого бачення командою майбутнього компанії, ви ризикуєте демотивувати працівників і знизити їх ефективність.

7-ий компонент: дисципліна реалізації

Дисципліна реалізації — це той блок, завдяки якому всі поставлені цілі і плани досягають кінцевого результату. Це task-менеджмент (управління задачами), project-менеджмент (управління проектами) і регулярний менеджмент (управління заходами, зборами та звітами). Вкрай важливо ввести функцію операційного керуючого, оскільки більшість власників бізнесу здатне монотонно керувати своїм бізнесом на регулярній основі. Їм необхідна функція автопілота, який забезпечить стабільний розвиток бізнесу. Це ті ключові компоненти, які вкрай необхідно відбудувати в своєму бізнесі, адже саме вони стануть сильним конкурентним перевагою в кризу. Знімаючи залежність бізнесу від власника, ви даєте йому інтенсивний імпульс для зростання і збільшення частки ринку, незалежно від економічної ситуації. Щоб уникнути всіх можливих ризиків і невпинно розвивати свій бізнес, примножуючи дохід, потрібно навчитися конкурентного менеджменту, налагодити системний механізм своєї справи.

На навчальних заходах «Бізнес-Конструктор» ми допомагаємо власникам зрозуміти, з яких елементів складається бізнес, скласти з цих елементів ефективно працюючу систему. Наприклад, на триденному практикумі «Систематизація бізнесу» ми говоримо про підвищення ефективності роботи компанії в цілому за рахунок налагодженого системного процесу і звільнення власника від виконання операційних завдань. За останні 2 роки програму пройшли сотні власників і ми на практиці переконалися, як стрімко підвищується ефективність налагодженого бізнесу і разом з цим зростає частка ринку.

Конкуренція менеджментом — під силу не кожному. Але той, хто вже сьогодні візьме на себе сміливість підвищити культуру ведення бізнесу, завтра отримає результат, який перевершить всі очікування. А «Бізнес-Конструктор» може надати професійну допомогу в цьому. Приходьте на практикум «Систематизація бізнесу» і переконайтеся в цьому.

AIN.UA